4.10.09

Adakah Rumah Besar Menunjukkan KekayaAan??





Salam,post kali ini saya ingin berkongsi sedikit pengalaman bersama sahabat2 yang tidak dapat berada di Rumah Cikgu Zul untuk jamuan raya.

Pada jam 2 pm semalam,aku tolhah,izwan dan Syukor bertolak ke rumah yang tidak diketahui rupa dan kedudukannya,,misi kami bukan hanya berhari raya malah ada misi yang lebih besar dari mengisi perut.Selain dari kami berempat pelajar majmuahku dan dari majmuah lain juga turut bersama-sama memeriahkan bunyi di rumah cikgu.Setelah tiba di rumah cikgu,kami agak terkejut kerana menyangkakan rumah cikgu ala kadar sahaja('',)rupa-rupanya banglo mewah(tiada jiran) yang terletak di sebelah kiri jalan menuju ke rantau panjang adalah rumah cikguku,,agak berasa kagum kepada kesungguhan cikgu dalam meningkatkan taraf hidupnya,.Setelah usai mengisi makanan mewah yang dihidangkan.Kami terus menuju kepada misi sebenar kami iaitu mencari sumbangan untuk Baksis.kenapa sekarang baru nak cari???sebabnya adalah kerana golongan fasik(bak Kata Amirul)('',),,so,cari punya cari,dari satu kedai ke satu kedai,klinik diterjah kedai roti pon diterjah malah wanita bertudung labuh dan lelaki berkopiah beserban juga disapa..Tiada lagi perasaan malu bertamu saat itu meskipun aku teringat kepada kanak yang membawa yassin dengan muka penuh simpati menuju ke arah orang ramai satu persatu('',).Alhamdulillah,kami dapat mengumpul RM120 dalam masa hanya satu jam..kalau 10 jam,15 jam satu hari dan sebulan??????????????

Info:*Cikgu Zul merupakan cikgu asas komputer sewaktu semester 2 dan cikgu kewarnegaraan semester 3.Bekas polis dan juga SB.Merendah diri orangnya,walaupun berumah bosa..bawak kereta kelisa kuning('',)
*pot kami cari sumbangan kawasan kubang kerian..rasa-rasanya orang kat situ dah cam muka aku ni(''.)
*kertas kenegaraan harini agak mudah tapi x over confidentla.Juz boleh jawab je,,betul ke x,tak tau la..yang penting aku jawab seakan-akan seorang pemuda kerajaan('',)dan bersemangat patriotismeeee..
*Semalam proses penamaan calon dilakukan di bagan pinang.pertembungan 2 penjuru antara
pak cik Zulkefli(PAS) dan pakcik Mohd Isa(BN).Bebas xde.

No comments: